Facebook ve Instagram’da En Çok Harcama Yapan Siyasi Hesaplar
Türkiye 14 Mayıs 2023’te yapılacak seçimlere hazırlanırken, siyasi partiler ve siyasetçiler de çok farklı şekillerde kampanya yürütüyor. Nitekim artık herkesin kullandığı sosyal medya platformları bu konuda ön plana çıkıyor.
Şimdi de Gözlemevi tarafından hazırlanan bir rapor Facebook ve Instagram’daki siyasi hesapların son dönemde ne kadar reklam harcadığı ortaya çıktı. Raporda, 2020 Ağustos ayından bu yana siyasi ve toplumsal sorunlara harcanan toplam reklam tutarının 29 milyon 389 bin 940 TL olduğu görüldü. diğer taraftan 14 Mart – 12 NisanTarihlerinde en çok hangi hesabın harcadığı bilgisi de ortalarda yer aldı.
Geçen ay Facebook ve Instagram’da en çok harcama yapan siyasi hesaplar
- AK Parti – 359.712 TL
- AK Parti İstanbul – 337.210 TL
- Ekrem İmamoğlu: 317.384 TL
- Bilge Yılmaz – 251.517 TL
- Oylama ve Ötesi – 237.590 TL
- Milliyetçi Hareket Partisi – 162.506 TL
- Deva Partisi – 117.578
- Levent Uysal – 106.975 TL
- Büyük Türkiye – 95.631 TL
- Saadet Partisi – 86.842 TL
- Vatan Partisi – 77.289 TL
- Müge Yıldız Toprak – 76.200 TL
- Ali Babacan – 63.266 TL
- Tarkan Akıllı – 54.453 TL
14 Mart ortası ve 12 Nisan tarihlerinde her iki platformda yapılan reklam harcamalarına baktığımızda ilk sırada yer alıyor. 359 bin 712 TL ve AK Parti. AK Parti İstanbul hesabı ise 337 bin 210 TL ile ikinci sırada yer alıyor. Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, 317 bin 384 TL harcama ileüçüncü sırada yer alıyor.
Son bir ayda Milliyetçi Hareket Partisi 162 bin 506 TL harcamış görünürken, Deva Partisi’nin 117 bin 578 TL, Saadet Partisi’nin ise 86 bin 842 TL harcadığını görüyoruz. Öte yandan herhangi bir ittifaka dahil olmayan Vatan Partisi ise bu süreçte 77 bin 289 TL harcama yaptı. Bilgiler, genel olarak Cumhur İttifakı’nın Millet İttifakı’ndan çok daha fazla harcama yaptığını ortaya koyuyor. Her iki ittifakta yer alan tarafların harcamaları ve bu taraflara ilişkin hesapları aşağıdaki gibidir;
Millet ve İttifakların son bir ayda yaptığı harcamalar;
- Halk İttifakı:836 bin 587
- Halk İttifakı:1 milyon 97 bin 56
Gözlemevi’nin raporunda bunların dışında en çok reklam harcaması yapılan video yapımları da yer alıyor. İşte AK Parti’nin” Bu Bir Veda Değil Bilakis Fatihadır”isim resmi 125 ila 150 bin TL Harcama yaparak listenin başında yer alır. Tüm bilgilere erişmek için buradan iletişim kuruntıklayabilirsiniz.