Instagram Algoritması Nasıl Çalışır? – 2023 – Webtekno
Dünyanın en tanınmış sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, yıllardır ortalıkta. merak edilmek bir sorunu var. Bu konu tahmin edeceğiniz gibi Instagram algoritması. İnsanlar gün boyunca yüzlerce, belki binlerce gönderi görüyor ancak bu gönderilerin nasıl sıralandığı net değil. Yıllardır süren bu tartışmaya Instagram CEO’su Adam Mosseri son noktayı koydu ve Instagram algoritması nasıl çalışır?Soruyu ayrıntılı olarak açıkladı.
Adam Mosseri’nin yorumları, Instagram gönderilerinizi, hikayelerinizi, keşif sayfanızı ve Makaralarınızı görmenin harika bir yoludur. hangi sıralamaların yapıldığına göre bu ortaya çıkarıyor. Yapılan açıklamalara baktığımızda Instagram’ın aslında birden fazla algoritmaya sahip olduğunu ve bu algoritmaların eş zamanlı çalıştığını görüyoruz. Her zaman bir araya gel, Instagram algoritması nasıl çalışırTüm detaylara bakalım.
Instagram algoritması nasıl çalışır?
Akış sayfası nasıl çalışır?
- Kullanıcı etkinliği
- Görüntülenen gönderi hakkında bilgi
- Görüntülenen gönderileri paylaşan kişi hakkında bilgi
Kullanıcı etkinliği
Instagram algoritması her şeyden önce sizin Instagram hesabınızdır. kullanım alışkanlıklarınız arıyorum. Bu içerikte; Instagram için beğendiğiniz, kaydettiğiniz, yorum yaptığınız ve birisiyle paylaştığınız gönderiler ilgi alanınızolarak kabul edilmektedir. Ana sayfadaki diğer yazılar da buna göre şekillenmektedir.
Görüntülenen gönderi hakkında bilgi
Adam Mosseri, Instagram algoritması nasıl çalışıyor sorusunu yanıtladığı gönderide, gösterilen gönderilerle ilgili bilgilerin de değerli olduğunu açıkladı. Algoritma, bir kullanıcının takip ettiği hesaplardaki gönderileri takip eder, popülaritelerine göre ayırır. Gönderiyi kaç kişi beğenir, yorum yapar, paylaşır ve kaydeder gibi konular, ana sayfadabelirleyici olur.
Görüntülenen gönderileri paylaşan kişi hakkında bilgi
Instagram algoritması sadece görüntülenen gönderiye odaklanmaz. senin gönderin kim tarafından paylaşıldı Ayrıca ana sayfada yer alması açısından da değerlidir. Daha fazla tanınabilir kullanıcılar hakkındaki gönderilere öncelik verilir. Ama burada da bir handikap var. Bir kullanıcı ne kadar tanınmış olursa olsun, sürekli paylaşım yapıyorsanızTüm gönderiler öne çıkarılmaz.
Hikayeler nasıl sıralanır?
- Tarih görüntüleme
- Etkileşim sıklığı
- yakınlık
Tarih görüntüleme
Instagram’da hikayelerin nasıl sıralandığı konusunda öne çıkan konu, geçmiş davranış . Adam Mosseri, Instagram algoritması nasıl çalışıyor sorusu için geçmiş hareketlerin değerli olduğunu söyledi. Hikâyelere baktığımızda en değerli konunun geçmiş görüşler olduğu kanaatine varıyoruz. Bir kullanıcının hikayesine ne kadar çok bakarsan, bu kullanıcı çok açık sözlü.
Etkileşim sıklığı
Instagram hikayelerinin nasıl sıralandığı ile ilgili değerli şeylerden biri, kullanıcının diğer hikayelerle etkileşimidir. ne sıklıkla etkileşime girersin . Hikayelerine en çok beğeni ya da DM gönderdiğiniz hesapların hikayeleri ön sırada gösteriliyor.
yakınlık
Instagram ayrıca hikayeyi paylaşan kullanıcının aileniz mi, arkadaşınız mı yoksa tanımadığınız biri mi olduğunu tahmin etmeye çalışır. Samimiyet seviyeniz arttıkçaöyküler vurgulanır.
Keşfet sayfası nasıl çalışır?
- Popülerlik gönder
- Keşfet’te etkinlik
- Gönderinin sahibiyle geçmiş
- Gönderinin sahibi hakkında bilgi
Popülerlik gönder
Instagram algoritmasının Keşfet sayfasında nasıl çalıştığı problemindeki bir numaralı konu, gönderinin popülaritesi . Daha hızlı ve daha çok beğenilen veya kaydedilen gönderilere öncelik verilir.
Keşfet’te Etkinlik
Algoritmayı oluşturan ana şey kullanıcının kendisi olduğunu söyledik. Keşfet sayfasını oluşturan şey budur. Kullanıcının merak ettiği ne varsa karşısına çıkıyor.
Gönderinin sahibiyle geçmiş
Keşfet sayfasında takip edilmeyen kullanıcılarla ilgili paylaşımlar var. Eğer takip etmiyorsunancak beğendiğiniz, paylaştığınız veya gönderisini kaydettiğiniz bir hesap varsa o sayfalar Keşfet’te öne çıkıyor.
Gönderinin sahibi hakkında bilgi
Son haftalarda paylaştığı gönderiler daha fazla kişiye ulaşmakhesaplar Keşfet sayfasında gösterilir.
Gerçekler sayfası nasıl çalışır?
- Kullanıcı etkinliği
- Etkileşim geçmişi
- Popülerlik gönder
- Gönderi sahibi popülerliği
Kullanıcı etkinliği
Instagram algoritması nasıl çalışır sorusunun cevabı pek çok kategoride. benzerlik gösterir . Tıpkı ana sayfada ve Keşfet’te olduğu gibi, Reels sayfasında da kullanıcı etkinliğine öncelik verilir. İlginizi çeken kategoriler Makaralarda görünür.
Etkileşim geçmişi
Bu sayfada geçmişte etkileşimde bulunduğunuz hesaplar için gerçek değerler Dahagösteriyor.
Popülerlik gönder
Oluşturulan Reels videosundan ses veya görüntüler ne kadar popülerön sırada gösterilmeleri daha olasıdır.
Gönderi sahibi popülerliği
makaralardaki gönderiler, paylaşan bireylerin popülaritesi de dikkate alınmaktadır. Takipçi sayısı yüksek ve etkileşimi daha akıcı olan hesaplar Reels sayfasında öne çıkıyor.
Instagram algoritmasının nasıl çalıştığını merak edenlerin başında Adam Mosseri’nin yaptığı açıklamalar geliyor. soru işaretleri çözüldü. Peki bu açıklamalar sizi tatmin etti mi?